Saturday 21 May 2011

cukur kening...boleh ke?

em tengok pada tajuk...saya yang telah belajar pasti tau hukumnya...ada juga yang tau tapi keinginan mengatasi segalanya...kuasa syaitan lebih kuat mempengaruhi...dan dia kalah dengan bisikan itu... minta kita dijauhkan..dan bagi yang xtau,



“Allah melaknat wanita yang memasang dan dipasang rambut palsu, wanita yang mencukur bulu alis dan dicukurkan bulu alis dan wanita yang dibuat tatoo dan dibuatkan tatoo” (HR. Bukhari dan Muslim)



saya baru saja di tanya mengenai persoalan ini dan menjawab mengikut pengetahuan yang kita telah pelajari..



dan ada juga mereka yang bertanya.apabila kita menjawab..mereka kata "ala sikit je, tak boleh ke sikit je,nanti kan tumbuh balik".



sama la dengan hukum lain,kita akan berkata benda yang sama "nanti taubat lah". itu yang selalu dikatakan oleh manusia yang kalah dengan dirinya sendiri..



kita mesti ingat, sekali syaitan itu mencucuk jarumnya,ia pasti akan berulang dan tidak ada pertikaian dalam hukum allah..yang benar2 taat tidak akan mengatakan TIDAK pada hukum allah..


tapi kenapa pompuan suka cukur kening ek? mungkin mereka melihat hukum itu terlalu kecil dan cantik mereka pada mata manusia...



nampaknya masih banyak yang kita perlu pelajari untuk menambahkan keimanan kepadaNya....so....



renung2 kan dan selamat beramal:)

No comments:

Post a Comment