Friday 1 April 2011

santai...

ada tiga orang sahabat yang tinggal bersama di bandar...mereka tinggal di tingkat lima puluh rumah pangsa..setiap hari mereka pergi bekerja bersama-sama..apabila hendak keluar rumah mereka akan pastikan suis barangan eletrik akan ditutup dan rumah dalam keadaan kemas...

pada suatu hari mereka pergi bekerja dan balik pada lewat petang...apabila sampai di pintu lif...papan tanda bertulis "lif rosak" telah di letakkan di situ..sedih la mereka bila penat dari bekerja tu.. mereka pun terpaksa la mendaki tangga yang disediakan.

sahabat yang pertama pun berkata..."kita naik tangga mesti penat jadi kita tak boleh berbual sambil ketawa nanti mesti lagi penat"...kita mesti cerita yang sedih2.sahabat yang lain pun bersetuju.

jadi sahabat pertama pun bercerita lah mengenai kehidupan keluarganya yang susah...adik-beradik yang ramai...mak dan ayah tidak dapat menyara hidup mereka..jadi mereka bertiga sedih dengan cerita tu..akhirnya sampai ke tingkat dua puluh.

sahabat kedua pula bercerita tentang hidupnya yang lebih menyedihkan...mak dan ayahnya sudah meninggal dunia masa kecik lagi. dia tinggal dengan saudara...jadi mereka bersedih akhirnya sampai ke tingkat empat puluh lima.
tinggal lima tingkat lagi.

jadi mereka pun berkata em.nampaknya kita dh hmpir sampai....sahabat ke tiga mesti cerita agar kita cepat sampai..
sahabat ke tiga ber kata "cerita saya lagi sedih dari cerita kamu berdua... sebenarnya.... kunci rumah kita tertinggal dalam kereta..maka terkejut la sahabat tu...memang sedih..mereka pun termenung...:(

2 comments:

  1. hahaha...cam pernah berlaku baru-baru ni..tapi di mana ya...hahaha

    ReplyDelete
  2. yeke..berlaku dalam citer kot..
    em btul2 berlaku dalam hidup.kunci rumah tertinggal di kampung dan kena patah balik.em

    ReplyDelete